Giden Belge Kayıt
Giden Belge Kayıt ekranı fiziksel olarak hazırlanmış ve ıslak imza işlemine tabi tutulmuş belgelerin, sistemden sayı alması ve dağıtımının yapılması için kullanılan bir ekrandır.
Ana Menüden Gelen Belge Kayıt > Giden Belge Kayıt seçilir.Açılan Giden Belge Kayıt ekranında,
Üstveri alanı
- Belge Türü alanında kayıt edilen belgenin türü seçilir.
- Konu alanına, fiziksel belgenin üstünde yer alan konu bilgisi girilir.
- Gizlilik alanında, Tasnif Dışı, Hizmete Özel, Özel, Gizli, Çok Gizli, Kişiye Özel seçeneklerinden biri seçilmelidir. Resmi yazışma usullerince bir belge en az Tasnif Dışı gizlilik derecesinde olmalıdır. Bu alan zorunludur.
- Dağıtım alanında, fiziksel belgenin, dağıtımının gerçekleştirileceği birim seçilir.
- Ekler alanı oluşturulan belgeye ek eklemek için kullanılır. Ekle butonuna tıklandığında açılan ek ekleme ekranında bulunan Dijital Dosya sekmesinde bilgisyaardan dosya eklenebilir, Fiziksel Eklenti sekmesinde belgenin fiziksel eklentisi olduğu belirtilebilir. Gözat ile bilgisayardan dosya eklenebilir. Sistem Belgesi Ekle linki ile sistemde bulunan evraklar ek olarak eklenebilir
- İlgiler alanı, kaydedilen evrağın ilgileri sisteme eklenir. Ekle butonu ile ilginin künye bilgisi veya Sistem Belgesi Ekle linki ile sistemde bulunan bir evrak ilgi olarak eklenebilir.
Butonlar
- İptal butonu ile belge oluşturma işlemi iptal edilir.
- Tara butonu ile bilgisayara bağlı tarayıcılardan fiziksel belgeler taranabilir.
- Dosya seç butonu ile bilgisayardaki bir doküman seçilerek akışa sunulur
- Gönder butonu ile Üstveri alanında Akış bölümünde belirlenen hiyerarşi doğrultusunda belge işleme gönderilir.